reede, 29. aprill 2011

Munapühad - Taronga Western Plains Zoo Dubbo

Munadepühad on ka nüüd läbi. 17. Aprillil käisime Sydney Royal Easter Show’l, mis on väga populaarne. Saime katsuda sokkusid, laamasid, lambaid, lehmi, hobuseid ja kanu. Elu nagu farmis =). Vaatasie pisikesi põrsaid ja hobuste võistlusi. Pildid - http://fotoalbum.ee/photos/mannu1234/sets/1148387
Kuna Aare sai töölt 5 päeva (reede - teisip) puhkust, siis võtsin ka mina need päevad vabaks. Mõtlesime juba mitu nädalat ennem, et kuhu minna... QLD'i parkidesse (milledes juba käinud oleme - Sea World jne)... Tasmaaniass? Lõpuks otsustasime hoopis Dubbo's asuvasse loomaaed- sahfarisse minna, millest Aare töökaaslane oli rääkinud.
Mõeldud, tehtud. Reede hommikul kella seitsmest hakkasime sõitma, sinna on Sydney'st umbes 400 km. Enne reserveerisime kaks ööd hotellis. Kella ühest oli hosteli toa üle vaadanud ja mõtteid mida edasi teha väga ei olnud, kuna kell oli nii palju ei olnud mõtet loomaaeda minna. Uudistasime linnas ringi, aga pühade pärast olid enamus kohad kinni. Siin pannakse isegi kaudakeskused kinni. Lõpuks otsustasime, et lähme uudistame loomaaeda väljaspoolt. Sinna jõudes ootas meid väga tore üllatus, nimelt on seal kohvik, ning kohviku kõrval kaks väikest saarekest, millel tegelesid oma igapäeva tegevustega ahvipoisid (ühel leemurid, teisel spider monkey'd). Neid sai ilma pileti ostmiseta näha. Nägime kuskil silti, et läheduses on veiniistandus ning otsustasime, et paar veini võiks küll õhtul ära proovida. Meid ootas puidust majake viinamarja istikute keskel. Ostsime kolm veini ja kaks õlut. Hotelis jõimegi need ära..
Hommikul 7.30 helises kell, pestud ja valmis uut seiklusterohket päeva alustama sõitsime loomaaeda. Kahe päeva pilet on 46 AUD nägu. Võtsime ka kaelkirjakute söötmise, 5 Aud inimesne. Otsustasime ka zoofari tuuri võtta, 29 AUD üks inimene, aga see ootas meid alles pühap, kuna laup omad olid juba välja müüdud. Mõtlesime veel, et kas laenutame ratta või elektrimootoriga auto (kuna loomaaed on nii suur), lõpuks otsustasime, et selle 6 km võime niisama läbi ka jalutada. Meie imestus oli suur, kui avastasime, et seal võib enda autoga ringi sõita... Kõndisime u pool loomaaeda läbi- kuulasime kuidas loomade hoidjad rääkisid ninasarvikutest, meerkat’idest (pisikesed kõrbeloomad, eesti keelset nimetust ei teagi =) ), geparditest, wombatitest ja jõehobudest. Kuna mul oli jube külm, siis otsustasime korra hotelli toas käija ja midagi soojemat selga panna. Loomaaia piletiga võid kahe päeva jooksul nii palju kui tahad sisse välja käija, super! Jutustuse tiigritest magasime kahjuks maha, nägime vaid rahvamassi tagant kuidas ta kõrge posti otsast oma saaki (lihakäntsakat) alla sikutas, kahjuks oli fotoka mälu täis, nii et seda hetke me pildile ei saanudki. 14.30 saime kaelkirjakutele porgandit anda ja edasine päev kulges niisama ringi vaadates. Lahkusime loomaaiast u nelja paiku. Kõhud tühjad läksime Hogs Breath Cafe’sse (metssea hingeõhu kohvik) sööma. Jäime toiduga väga rahule, kulutasime u 60 AUD. Kõhud täis, mõnus olla, läksime hotelli magama.
Pühap hommikul jälle vara ülesse, pidime asjad ka autosse tagasi tassima. Ja uuesti loomaaeda. Enne safari tuuri nägime veel loomaaia ees oleval muruplatsil kolme püütonit ja ühte blue tongue skink’i, kellest hooldajad palju rääkisid. Aare sai isegi ussi käes hoida. Kella 10.30 ootas meid safari buss. Enne tuuri helistati hostelist ja öeldi, et peame veel raha maksa, me ei suutnud välja mõelda mille eest, sest enda arust olime juba ööbimise eest maksnud. Lõuks selgus, et seal hotelis peab enne lahkumist maksa. Igatahes, loomaaia tuur oli tore - sõitsime lähedalt mööda kaelkirjakutest, sebradest, jõehobudest ja kitsedest. Veel nägime lähedalt geppardeid ja saime sööta ninasarvikut. Tuur lõppes kella 12.00 paiku. Käisime maksime veel oma hotelli arve ära ning päev korda läinud hakkasime kodupoole sõitma. Sydney linna sissesõidul oli ummik ja meie auto käigukast läks kuumaks. Loodame, et suksuke ikka vastu peab, aga eks paistab... Pildid - http://fotoalbum.ee/photos/mannu1234/sets/1146119
Ilmad on jube külmaks läinud ja vihma sajab ka rohkem, kui vaja. Aare ei saa isegi mõnel päeval tööd teha kuna liiga märg on. Muidu käime ikka tööl ja vabadel päevadel lindusid söötmas..